Jdi na obsah Jdi na menu

Utahovací momenty

Zde najdete doporučené utahovací momenty dané výrobcem a pokyny k montáži vstřikovačů PPD Siemens a PD Bosch 16V!

Tři body, které není radno podceňovat!

1) Před zpětnou montáží vstřikovačů(e) do hlavy je !nutno! vysát přebytečnou naftu, která steče do válce.Od té doby již nesmíte zapínat zapalování, jelikož by Vám nafta opět zaplavila válec.

(Při větším množství nafty by mohlo dojít k destrukci motoru)

2) Dokonale vyčistit kuželovou dosedací plochu jak v hlavě, tak na vstřikovači!

(Při sebemenší nečistotě by mohlo dojít k podfouknutí vstřikovače spalinami) viz.Fotoalbum

3) Lehce potřít o-kroužky "olejem" na vstřikovači a vnitřek prostoru pro vstřikovač!

(Mohlo by dojít k natržení o-kroužku a tím pádem k  "padání" nafty, což by mělo za následek špatné ranní starty)

 Po kompletní montáži je dobré párkrát jen zapnout zapalování, aby se natlakovala nafta.Pak startovat, ale někdy se stane, že auto běží nepravidelně. Po projetí by se měl chod motoru srovnat do původního(sametového :o) ) stavu. Znamení, že se nafta dostala již všude a cesta je bez vzduchových bublin. Kdo disponuje diagnostikou VAG a pod. je možnost v základním nastavení aktivovat palivové čerpadlo na 30s. Toto je ideální zopakovat alespoň 2x.

Vstřikovač

 n23-10003.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodržovat pravidla čistoty → kapitola.
1 -  Dotáhnout na 3 Nm + pootočit o 270° (3/4 otáčky)  Šrouby máme skladem!-nutno dát nové!
 Upozornění
Pootočení o úhel 270° bezpodmínečně provést jedním pohybem!

2 -  Nosič vahadel (viz. postup níže)
3 -  Dotáhnout na 20 Nm + pootočit o 90° (1/4 otáčky)
4 -  Nastavovací šroub
5 -  Pojistná matice - 30 Nm
6 -  Jednotka čerpadlo/tryska
q    O-kroužky a vedení v hlavě válců namazat při montáži olejem
7 -  O-kroužek  (O-kroužky máme skladem! -nutno dát nové!)
8 -  O-kroužek   (O-kroužky máme skladem!-nutno dát nové!)
9 -  Hlava válců

 

 

Nosič vahadel

s15-0442.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

!Před! dotažením nosiče vahadel je nutné povolit jednotlivé matice (poz.5 na obrázku Vstřikovač) a povolit o pár otáček nastavovací šroub(poz.4 na obrázku Vstřikovač), pak postupovat dle pořadí dotažení:

Pořadí Dotažení 
I –   Šrouby -2- a -4- utahovat střídavě po stupních, až nosič vahadel sedí na ložiskovém rámu. 
 
II –   Utáhnout šrouby -1-, -3- a -5- momentem 20 Nm a pootočit o 90° (1/4 otáčky). 
 
III –   Utáhnout šrouby -2- a -4- momentem 20 Nm a pootočit o 90° (1/4 otáčky). 
 
Šrouby -6- až -10- nemají s touto výměnou nic společného.

Po dotažení nosiče vahadel je nutné nastavit vůli mezi stavěcím šroubem a samotným vstřikovačem. Provedeme následujícími způsoby. Záleží na každém, který zvolí.

1) Odbrzdíme automobil, zařadíme 4.rychlostní stupeň a auto popotáhneme dopředu, až uvidíme, že jeden ze vstřikovačů je v dolní,krajní poloze(stlačen vačkou). V tuto chvíli zašroubujeme stavěcí šroub rukou imbusovým klíčem až na doraz(nepoužívat velkou sílů při dotahování, či ráčnu, mohl by se vstřikovač poškodit), až ucítíme, že jsme na doraze a již nejde dále utahovat, po-té povolíme šroub o 180° a zajistíme maticí. Takto postupujeme u všech vstřikovačů.

2) Otáčením klikové hřídele postupně nastavíme všechny vstřikovače, viz.bod 1.

 

Kabelová lišta

Šrouby imbus dotáhnout 10Nm. (Kabelovou lištu máme skladem!)

 lista.jpg